Employer
branding
Vele organisaties kampen met langdurig openstaande vacatures. De enorme arbeidskrapte vraagt om een totaal andere aanpak. Welke aanpak? Het antwoord wat jij zoekt is employer branding. En laten onze krachtpatsers daar nou net de juiste kennis van hebben!
Alleen het plaatsen van de vacatures op je eigen website is niet meer genoeg. Door de grote verandering in de arbeidsmarkt komen er veel meer aspecten bij kijken. Werknemers zijn op zoek naar een werkplek waar zij gezien worden. Een plek waar zij zichzelf kunnen zijn, zich goed voelen en gewaardeerd worden. Impact maken. En eerlijk, can you blame them? Want willen wij dit niet allemaal?
Bij employer branding gaat het om wie jij bent als werkgever, waar je voor staat en hoe jij je presenteert. Employer branding is het creëren van een werkgeversmerk met een unieke werkgeversidentiteit. Een identiteit waar jouw kwaliteiten als werkgever perfect naar voren komen. FORZE zorgt ervoor dat sollicitanten voor jouw organisatie kiezen.
Naast het feit dat de arbeidsmarkt van tegenwoordig om een andere wervingsstrategie vraagt, zitten er veel voordelen aan employer branding. We hebben ze voor je op een rijtje gezet;
- Kortere wervingstijd
- Verlaagde wervingskosten
- Verhoogde zichtbaarheid van de organisatie
- Trekt zowel latent als actief werkzoekenden aan
- Ontvangt kwalitatief betere kandidaten
- Verhoogde employee wellness & engagement onder huidig personeel
- Stijgende motivatie onder huidig personeel
- Dalend uitlooppercentage onder huidig personeel
- Versterkt de bestaande recruitmentstrategie
Employer Branding Formule
Talent kiest voor de ziel van jouw organisatie. Goed werkgeverschap met een duidelijke bedrijfscultuur als onderdeel van een sterke employer branding draagt direct bij aan groei en succes.
De krachtpatsers van FORZE gaan voor én met jou aan de slag om een ijzersterk werkgeversmerk op te zetten door onderstaand traject te doorstaan.
Talent kiest voor de ziel van jouw organisatie. Goed werkgeverschap met een duidelijke bedrijfscultuur als onderdeel van een sterke employer branding draagt direct bij aan groei en succes. De krachtpatsers van FORZE gaan voor én met jou aan de slag om een ijzersterk werkgeversmerk op te zetten door onderstaand traject te doorstaan.
1. Brainstorm
De eerste fase van het traject is gefocust op informatie inwinnen.
- Brainstormsessie: FORZE host een brainstormsessie met het management om erachter te komen waar de organisatie naartoe wil en waar de medewerkers door gedreven worden.
- Kernwaardensessie: na één sessie komen we er met het team achter wat nu exact de werkgevers kernwaarden van het bedrijf zijn.
- Interviews: als klap op de vuurpijn doen we diepte interviews met 3 medewerkers.
2. Strategie
De basis staat, maat hoe gaan we ervoor zorgen dat het idee gaat leven? FORZE realiseert een onderscheidende en relevante propositie en kijkt via welke kanalen we dit het beste uit kunnen zetten.
- Branding analyse
- Candidate journey uitwerken
- Adviesplan
3. Implementatie
Een sterk plan is mooi, maar nu moeten we het werkelijk maken. FORZE pakt hier de verantwoordelijkheid en levert;
- Een contentshoot;
- Sterke recruitmentvideo;
- Wervende webteksten en vacatureteksten die SEO geoptimaliseerd zijn.
Nu ben je helemaal ready to launch!
Boost your brand
Talent kiest voor de ziel van jouw organisatie. Goed werkgeverschap met een duidelijke bedrijfscultuur als onderdeel van een sterke employer branding draagt direct bij aan groei en succes. De krachtpatsers van FORZE gaan voor én met jou aan de slag om een ijzersterk werkgeversmerk op te zetten door onderstaand traject te doorstaan.
Wil jij niet de gehele FORZE formula toepassen om jouw employer branding te lanceren met een knal, dan kun je ook kiezen voor de losse diensten.
- Employer branding plan vanaf €1500,-
- Werken-bij website vanaf €244,- per maand
- Werken-bij fotografie vanaf €1500,-
- Werken-bij videografie
- Recruitmentvideo vanaf €2.499
- Vacature video vanaf €899
- Vacatureteksten (her)schrijven vanaf €500
Wil jij een ijzersterke employer branding strategie inzetten waar je verschil mee maakt? Kijk dan naar de mogelijkheden voor een werken bij video, ook wel een recruitmentvideo. Bereik jouw potentiële nieuwe kandidaten via video en geef ze direct een kijkje in jouw organisatie.
Employer branding is een vorm van arbeidscommunicatie. Dat wil zeggen dat hier een hele andere strategie achter zit dan bij je corporate communicatie of branding. Het onderscheid maken in deze twee vormen, en daarbij ook doelgroepen, is onwijs belangrijk. Met een werken bij site zorg je voor dit onderscheid.