De volautomatische kaasfabriek in Lutjewinkel is onderdeel van Friesland Campina. Helaas kampen ook zij met een personeelstekort. Om de fabriek goed draaiende te houden realiseerden zij zich dat er iets moest gebeuren om de aanwas van nieuwe medewerkers te vergroten en hebben zich verdiept in employer branding. De EVP (employee value proposition) van Friesland Campina moest door vertaald worden naar Lutjewinkel en de bijbehorende communicatie uitingen. Omdat employer branding voor Lutjewinkel onbekend terrein was, heeft Friesland Campina de krachtpatsers van FORZE ingeschakeld.
Als eerste is er een branding analyse gemaakt om te kijken waar Lutjewinkel nu staat en wat er verbeterd kan worden. Vervolgens zijn er diepte-interviews gehouden onder de medewerkers van de fabriek om erachter te komen wat Lutjewinkel onderscheidt op het gebied van werkgeverschap. Er is een knallende recruitmentvideo geschoten en krachtige werken-bij foto’s geschoten. Alle inhouse input was ook meteen de basis voor de ijzersterke herschreven vacatureteksten en de campagnes. Er is een cross mediale campagne ingezet, bestaande uit online en offline advertenties.
- Sterk employer brand opgezet & geïmplementeerd
- Krachtige recruitmentvideo
- Passende werken bij webpagina
- Sprekende cross mediale campagne
- Binnen 3 maanden na livegang 360+ views
- Websitebezoekers gestegen met +100%
De recruitmentvideo en de pagina zijn super!!! Heel cool! Dank voor jullie effort!! Het resultaat is top!!
- Sandra van Reisen
Keywords: Employer branding, werkgeversmerk, werkgeversidentiteit, recruitmentvideo, konijnendijk mode