Aequitas Uitzendbureau is een jong bedrijf dat aan het groeien is. Doordat het een jonge organisatie is, waren er nog veel kansen onbenut op het gebied van branding. Daarbij willen ze graag een grotere stroom van sollicitanten aantrekken die zij aan een leuke baan kunnen helpen. Hoe trek je deze kandidaten aan? Precies, met de juiste employer branding strategie.
Als eerste is er gekeken naar de fundering van de organisatie; de kernwaarden, missie en visie. Die stonden er namelijk nog niet. Door een toffe kernwaardensessie op locatie is het team spelenderwijs tot een mooie basis gekomen. Met deze basis zijn de krachtpatsers van FORZE aan de slag gegaan met een employer branding plan voor Aequitas. KPI’s zijn opgesteld, een EVP en persona’s gecreëerd, de candidate journey uitgewerkt en een communicatiestrategie bepaald. Alles is mooi samengekomen in een plan, maar meteen geïmplementeerd in content marketing, namelijk in de webteksten voor de nieuwe site.
- Employer branding strategie
- Geoptimaliseerde en vindbare website
- Websitebezoeken gestegen met +100%
- Gert-Jan Krijgh
Keywords: Employer branding, employer branding plan, werkgeversmerk, werkgeversidentiteit, content marketing, aequitas uitzendbureau